Waar vind je retourzendingen?
Advies voor Kopers
- Geschreven door
- Amber Van Bree
- Laatste aanpassing
- 28/06/2023
Advies voor Kopers
Online shoppen werd in het afgelopen decennium steeds populairder en de coronacrisis heeft dit nog eens een flinke boost gegeven. Tegenwoordig kopen we bijna alles online: van kleding tot meubels tot onze wekelijkse boodschappen.
Een van de redenen dat de e-commercesector zo enorm heeft kunnen groeien is dat bedrijven ervoor zorgen dat consumenten zonder veel gedoe producten kunnen terugsturen wanneer ze niet bevallen. Op die manier creëren ze eigenlijk een soort winkelervaring: mensen kunnen hun aankoop thuis rustig bekijken en uitproberen en dan bepalen of ze het houden of toch terugsturen. Maar wat gebeurt er eigenlijk met deze retouren? En hoe kun je deze partijen opkopen om zelf door te verkopen? In dit artikel vertellen we je alles wat je moet weten over de wederverkoop van retouren.
Om de aankoopdrempel voor consumenten zo laag mogelijk te maken bieden veel e-commercebedrijven een gratis retourservice aan. Het is echter een grote uitdaging voor online aanbieders om dit te verwerken, omdat het veel tijd en moeite kost. Dit zijn twee voorbeelden van retailers en de uitdagingen die ze hebben:
Vind klantretouren van destocking op ons professionele platform.
Vaak lukt het e-commerce retailers niet om het verwerken van retouren rendabel te maken en kijken ze naar andere oplossingen dan het zelf opnieuw te verkopen. Uit een onderzoek van de Zweedse universiteit van Lund blijkt dat sommige bedrijven dit wel heel rigoureus aanpakken door hun overstock te vernietigen. Gelukkig gaan de meeste e-commerce retailers duurzamer te werk en verzamelen ze hun geretourneerde artikelen om ze vervolgens online of via productveilingen door te verkopen aan wederverkopers. En dit is een goede manier voor (web)winkels om op een voordelige manier aan producten te komen.
Voor een (beginnende) online retailer kan het om verschillende redenen interessant zijn om retourzendingen op te kopen.
Je hebt een idee voor een webshop of je hebt nieuwe producten nodig voor een bestaande webshop en het lijkt je een goed idee om retouren door te verkopen. Maar waar kun je terecht om ze te kopen?
Vind onverkochte voorraad, klantretouren en overstocks op Stocklear.
Sommige e-commerce website, zoals bol.com, verkopen hun retouren zelf online. De producten zijn een stuk goedkoper dan wanneer je ze nieuw in de winkel zou kopen, maar omdat deze service gericht is op consumenten worden ze per stuk verkocht. Dit maakt het minder voordelig en efficiënt dan het opkopen van grotere partijen.
Partijgroothandels specialiseren zich in het opkopen van grote partijen, zoals restpartijen, pallets met ongeopende pakketjes of retouren. Deze groothandels richten zich vaak op een bepaalde sector, zoals kleding of elektronica. Zoek op internet op het woord ‘partijgroothandel’ en het soort product dat je graag wilt verkopen om de partijgroothandel te vinden die bij je past.
Een andere manier om aan retourzendingen te komen is om te zoeken naar online productveilingen. Net als partijgroothandels zijn er veilingsites die restpartijen, pallets met ongeopende pakketjes en retouren opkopen en doorverkopen aan wederverkopers. Voeg in je zoekopdracht toe dat je op zoek bent naar retouren, want er zijn ook veel andere soorten veilingen op internet.
Met het oog op duurzaamheid zijn er in de laatste jaren verschillende initiatieven gestart die retouren opkopen en doorverkopen. Deze organisaties noemen zichzelf retourportals of retourplatforms. Er zijn platforms die artikelen per stuk verkopen aan consumenten of B2B-platforms die grotere oplages aanbieden voor wederverkoop.
Koop retourzendingen van de grootste namen op Stocklear.
Bij partijgroothandels, sites voor productveilingen en retourportals of -platforms. Zoek op internet naar retouren kopen, pallets kopen of teruggestuurde pakketjes kopen en voeg de sector van jouw webwinkel daaraan toe om interessante deals te vinden.
De producten in teruggestuurde pakketjes zijn vaak nog zo goed als nieuw, maar het kost voor de e-commerce retailer te veel om ze opnieuw in de omloop te brengen. Daarom verkopen ze hun retourproducten voor weinig geld.
Iedereen kan teruggestuurde pakketjes kopen! Er zijn websites die gericht zijn op consumenten en die tweedekans producten per stuk verkopen. Er zijn ook websites die retouren in grotere oplages verkopen, dit zijn B2B initiatieven die zich richten op wederverkopers.
Zeer responsief en professioneel team. Producten van zeer goede kwaliteit tegen zeer goede prijzen. Geweldig verkoop- en betalingssysteem. Hartelijk dank!
Ik beveel dit serieuze bedrijf aan. Na verschillende succesvolle veilingen, transport en logistiek + opvolging van hun professionele kant tot de aankomst van de bestelling.
Serieus Frans bedrijf dat kopers geruststelt. Wanneer de goederen niet van dezelfde kwaliteit zijn als geadverteerd, hebben wij altijd een vergoeding ontvangen die min of meer gelijk is aan de schade. Ze zijn gemakkelijk te contacteren en zeer efficiënt!
Zeer serieuze site. Opvolging van bestellingen en levering tot op de millimeter nauwkeurig. Zeer professioneel en attent personeel. Zeer responsief en informatie gecommuniceerd in real time. Ik ben zeer tevreden over de service en de kwaliteit van het product. Een grote Bravo aan het super competente logistieke team.
Google reviews – Met een gemiddelde van 4,7 van 5
Klantenservice
Onze klantenservice in Frankrijk spreekt Frans, Engels en Spaans en staat klaar om al uw vragen te beantwoorden. U kunt ons bereiken via chat of via uw account.
Beveiligde betaling
Koop met een gerust hart via onze marktplaats. Verkopers worden betaald zodra de ontvangst van uw bestellingen is bevestigd.
Kwaliteit
De partijen voor wederverkoop en destocking waartoe u toegang hebt, komen rechtstreeks van de grote merken en detailhandelaren.