Alles over de inkoop van Bol.com retourpallets

Advies voor Kopers

Dozen en pallets met producten teruggestuurd naar Bol.com opgeslagen in een logistiek magazijn voor veiling verkoop
Laatste aanpassing
22/02/2024

Ben je geïnteresseerd in online veilingen, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Hieronder zetten we onze 8 favoriete veilingsites in Nederland voor je op een rijtje. We beginnen met 4 online veilingen voor consumenten, gevolgd door 4 B2B veilingen.

Het retourbeleid van Bol.com

Bol.com geeft klanten bij de meeste aankopen een bedenktijd van 30 dagen waarin ze het artikel kunnen uitproberen. Zijn ze niet tevreden of is het product beschadigd, dan kunnen ze het terugsturen via hun account. Klanten hebben vervolgens nog 14 dagen om het artikel daadwerkelijk op te sturen. Retourzendingen zijn altijd gratis. Deze voorwaarden gelden voor aankopen op Bol.com zelf en voor aankopen die via Bol.com bij partnerwebshops zijn gedaan.

Bol com klant retourneert een product in zijn pakket dat zal eindigen als een partij voor wederverkoper

Waar doet Bol.com met retourproducten?

Een soepel retourbeleid betekent een groot volume retourgoederen en Bol.com moet daarom dagelijks enorm veel retourproducten verwerken. Dit kan gaan om artikelen die beschadigd zijn of niet naar behoren werken, maar een groot deel bestaat ook uit producten die prima in orde zijn en die zonder problemen aan klanten of andere webwinkels doorverkocht kunnen worden. Bij Bol.com worden deze retouren op twee verschillende manieren verwerkt:

Retourdeals: verkoop per stuk (B2C)

Als je zelf wel eens iets koopt op Bol.com is het je vast opgevallen dat op de website Retourdeals worden aangeboden. Dit zijn artikelen die al een keer eerder zijn verkocht en die daarom met een kleine korting worden aangeboden. Vaak is de verpakking open is geweest, maar is het artikel verder in goede staat. Het gaat hier voornamelijk om elektronica en speelgoed en deze dienst is bedoeld voor consumenten. Als wederverkoper is de mogelijke winstmarge te klein om hier een echt voordeel uit te halen.

Retourpallets: verkoop in bulk (B2B)

Daarnaast worden retourproducten van Bol.com verkocht in de vorm van retourpallets. De prijs van de artikelen op deze pallets is een heel stuk lager en kan variëren van 20 tot 80 procent van de normale marktprijs. Bol.com retourpallets zijn een interessante deal voor winkeliers, als je het slim aanpakt kun je zorgen voor een hoge winstmarge bij de wederverkoop.

Bol.com doet de verkoop van retourpallets niet zelf, ze laten een gespecialiseerde veilingwebsite of stockwebsite bemiddelen. Wederverkopers die gebruikmaken van gerenommeerde platforms, zoals Stocklear, kunnen zorgen voor een continue stroom van voordelige retourgoederen die ze kunnen verkopen op hun eigen webwinkel.

Wil je retouren van Bol.com kopen?

U bent een professional (retailer, winkel, etc.): vanaf maart 2024 biedt Bol.com u de mogelijkheid om pallets met retouren te kopen op Stocklear.

Maak uw gratis account aan om deel te nemen aan de veilingen en op de hoogte gehouden te worden wanneer kavels, pallets en vrachtwagens met diverse door Bol klanten geretourneerde producten beschikbaar zijn voor veiling op onze marktplaats!

Hoe koop ik retourpallets van Bol.com?

De eerste stap is het vinden van een website waar Bol.com retourpallets worden aangeboden. Meld je aan op Stocklear om op de hoogte te blijven van Bol.com retouren stocklots of neem een kijkje op een van onze favoriete veilingsites.

De producten op retourpallets worden in onderverdeeld in verschillende categorieën waar ook verschillende voorwaarden voor gelden. Bekijk daarom voor elke kavel waarin je geïnteresseerd bent wat de geldende voorwaarden zijn en om wat voor producten het gaat.

Hoe een veiling precies in zijn werk gaat verschilt per website, het is belangrijk dat je je onderzoek doet naar de betreffende voorwaarden voor je een bod doet op een kavel. Wil je een beeld krijgen van hoe een veilingproces over het algemeen werkt, lees dan dit artikel over online veilingen.

4 tips voor het inkopen van Bol.com retourpallets

We noemden het eerder al, wie het slim aanpakt kan een goede winstmarge maken op de wederverkoop van Bol.com retourproducten. We geven je een paar tips, zodat jij goed beslagen ten ijs komt bij een mogelijke stockveiling.

1. Kies voor een gerenommeerde veilingsite

In bijna elke sector krijg je te maken met goede en slechte bedrijven en dat geldt ook voor online veilingen. Doe daarom voor je iets koopt op een veilingsite altijd eerst onderzoek naar de aanbieder. Bestaat de veilingsite al een tijdje? Krijgen ze goede reviews? Wat zijn de voorwaarden bij deze veiling? Hoe is hun service na de aankoop van een kavel? Als je je er vooraf van verzekerd hebt dat al deze factoren in orde zijn weet je zeker dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

2. Richt je op een specifieke doelgroep

Een succesvolle webshop richt zich op een specifieke doelgroep. Wanneer je dat doet kun je gericht te werk gaan met marketing en het maken van reclame. Ook is het voor consumenten meteen duidelijk wat voor producten ze kunnen vinden op jouw website. Houd dit in je achterhoofd als je op zoek gaat retourpallets van Bol.com.

3. Controleer wat de staat van de producten is

De kwaliteit van de producten op Bol.com retourpallets kan verschillen. Bij elke kavel zie je in welke staat producten zijn, bijvoorbeeld: in originele verpakking, in beschadigde verpakking, zo goed als nieuw, beschadigd, etc. Ook zijn er vaak foto’s te zien van de producten op de pallet. Door dit alles te bekijken kun je een goede inschatting maken van de waarde die de producten hebben en voor welke prijs je ze kunt doorverkopen.

4. Maak een realistische schatting van de mogelijke winstmarge

Als je onderzoek doet naar de kosten en de mogelijke verkoopprijs, zijn er een paar factoren waar je mee rekening moet houden:

  • Naast de inkoopprijs kan het zijn dat je extra kosten hebt voor het opnieuw verpakken van artikelen.
  • Het kan zijn dat een artikel gebruikssporen heeft, waardoor je niet de volledige verkoopprijs kunt rekenen.
  • Je verkoopprijs moet in lijn liggen met de concurrentie, als er 10 andere webshops zijn die hetzelfde artikel voor een lagere prijs verkopen blijf jij straks met je retourproducten zitten.

Vraag en antwoord

  • Wat gebeurt er met retourproducten van Bol.com?

    Bol.com verkoopt een deel van de teruggestuurde producten met een kleine korting via hun Retourdeals. Deze dienst is vooral bedoeld voor consumenten. Daarnaast worden retourproducten in bulk verkocht via online veilingsites in de vorm van retourpallets. De producten op deze pallets komen vaak in een geopende verpakking of hebben gebruikssporen en worden daarom voor prijzen verkocht die 20% tot 80% lager liggen dan de verkoopprijs. Winkeliers kunnen daarom een goede winstmarge maken op de wederverkoop van deze retourproducten.

  • Waar kan ik Bol.com retourpallets vinden?

    De producten in Bol.com retourpallets kunnen worden verkocht op marktplaatsen zoals veilingsites zoals Stocklear. Wil je Bol.com retourpallets kopen zodra deze beschikbaar zijn? Maak dan vandaag nog uw Stocklear account aan!

  • Wie kan Bol.com retourpallets kopen?

    Om retourpallets van Bol.com te kopen moet je een account hebben op de verkopende veilingsite en moet je akkoord gaan met de geldende voorwaarden. In de meeste gevallen is een bod op een kavel bindend, doe daarom geen bod als je niet zeker bent van je zaak. Wanneer je de retourproducten professioneel wilt verkopen op een website moet je je houden aan de wetten en regels voor winkeliers. Meer weten? Lees dan ons artikel over hoe je begint met het verkopen van pallets.

Koop retourzendingen van klanten met veilingen

vidaXL, fonQ, Coolblue en nog veel meer: vind pallets met retourproducten van toonaangevende merken en retailers zoals Bol.com op ons professionele veilingplatform.

Hulpmiddelen en advies

  • Zeer responsief en professioneel team. Producten van zeer goede kwaliteit tegen zeer goede prijzen. Geweldig verkoop- en betalingssysteem. Hartelijk dank!

    InformatiqueOccasionDe 01/01/2022
  • Ik beveel dit serieuze bedrijf aan. Na verschillende succesvolle veilingen, transport en logistiek + opvolging van hun professionele kant tot de aankomst van de bestelling.

    Jordan AlexandreDe 11/01/2022
  • Serieus Frans bedrijf dat kopers geruststelt. Wanneer de goederen niet van dezelfde kwaliteit zijn als geadverteerd, hebben wij altijd een vergoeding ontvangen die min of meer gelijk is aan de schade. Ze zijn gemakkelijk te contacteren en zeer efficiënt!

    Quentin W.De 14/03/2022
  • Zeer serieuze site. Opvolging van bestellingen en levering tot op de millimeter nauwkeurig. Zeer professioneel en attent personeel. Zeer responsief en informatie gecommuniceerd in real time. Ik ben zeer tevreden over de service en de kwaliteit van het product. Een grote Bravo aan het super competente logistieke team.

    Bache SDe 02/05/2022

Google reviews – Met een gemiddelde van 4,7 van 5

  • Klantenservice

    Onze klantenservice in Frankrijk spreekt Frans, Engels en Spaans en staat klaar om al uw vragen te beantwoorden. U kunt ons bereiken via chat of via uw account.

  • Beveiligde betaling

    Koop met een gerust hart via onze marktplaats. Verkopers worden betaald zodra de ontvangst van uw bestellingen is bevestigd.

  • Kwaliteit

    De partijen voor wederverkoop en destocking waartoe u toegang hebt, komen rechtstreeks van de grote merken en detailhandelaren.